2009. február 17., kedd

Képeslap leletek.....


..... a padlásról.


a lap eredeti elnevezése; A hangok hatása
Már kis koromban is mászkálgattam a padláson, abban a reményben, hogy kincseket és titkokat fogok találni. Ez részben sikerült, mert megtaláltam a szomszéd "Józsibának" írt és eldugott szerelmes képeslapokat, de más kincsre nem leltem. Talán említésre méltó még, Laura kisasszony nagy fonott utazó kosara, mely egy lakattal volt lezárva. Akkoriban azt nem bolygattam, csak nagyon sok évvel később, miután senki nem kereste, se Laura kisasszonyt se az utazó kosarát. Csinos és kedves nő volt, de egy kissé válogatós a férfiakat illetően, és így csak az álmodozás és a magány maradt a számára az évek elmúltával. Egy pár év elteltével Hornyákné, ( a korabeli pajtásaimmal, Hárpia anyónak hívtuk) "na, a Vénkisasszony" elnevezést kezdte használni. Na, a Vénkisasszony soha nem megy férjhez,...... tegnap nem volt itthon, hol csavaroghatott,..... ma még nem volt a boltba, mit fog enni? .....és ez így ment egész nap. A tudomásom szerint ilyen figurák minden házban akadnak, mindent tudnak, mindent látnak, és mindent hallanak. Csak azt nem tudta meg soha, hogy mikor néha azt kiabáltuk "Hárpia", hogy az neki szólt.
Nekünk gyerekeknek mindig Laura kisasszony maradt, ki néha zongorázott nekünk, és könyveket adott kölcsön, előtte elmagyarázta miért is kell elolvasni. Mi fiúk, tudatunk alatt talán egy kicsit szerelmesek is voltuk belé, de akkoriban e szó fogalmát nem tudtuk értelmezni.
Talán huszon valamennyi lehettem, mikor Józsibának írt lap ismét a kezembe akadt és el nézegettem. A képen látható szoba belső berendezése, hasonlított Laura kisasszony szobájára és a kor hangulatát is híven érzékeltette. A zongoránál a hölgy mintha Laura kisasszony lenne, és megpróbáltam odaképzelni magam a férfi helyébe, de nem sikerült. A hegedű látványa ami zavart engem, az a kezem valahol máshol kalandozna, de hegedű nem lenne benne az biztos. Csak azt nem tudom, mit tettem volna akkor, ha a hölgy kívánsága szerint lapoznom kelet volna a kottán. Miket írok én itten? Nem is ismerem a kottát.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

18 éven felülieknek szól ez a kép,
vagy csak a felvilágosítást szolgálja.
DoDo