2009. november 26., csütörtök

Bérlet és Kuglóf



..... mire leltem 1930-ból
Az olvasó fejében megfordulhat az a gondolat e cím olvasása közben, hogy miféle pihent agyú valaki találhat ki ilyen marhaságot. Tegnap kérdeztem a szomszédot, de szerinte külsőleg semmi jelét nem látja rajtam valamiféle agyi elváltozásnak. Megnyugodtam...?! Az itt közölt papírok fotói valódiak, és a folyamatos erzsébeti ásatások eredményeképpen kerültek napvilágra e ritka leletek. Én valami hasonlót láttam árverezni egyszer, de abból nagy családi botrány kerekedett, ezt onnan tudom, mivel a barátom volt a vásárló, de egyben a szenvedő alanya is a feleség zsörtölődésének. Nem tetszett neki a rááldozott forintok száma. Sokallotta. Egy rendes rongyom sincs, amit felvehetnék, mondotta a feleség, te meg holmi megsárgult papírokra szórod a család megkuporgatott filléreit, ami még arra sem használható, hogy valamit belecsomagoljunk, mert rögtön elszakad. (nem Ők a Mr.Filléresék).
Zseniális ötlet jutott eszembe hasonló esetekre, a probléma kivédésére. Ha valaha licitálnék valamiféle iratokra, akkor csak hasonlóra, amire például szintén valamiféle recept van jegyzetelve. A feleség reklamálása esetén kész válaszom a következő lenne. De drágám, engem nem nagyon érdekel az a Somody-féle bérlet, én csupán egy jól bevált régi, békebeli, 1930-ból származó recepttel szerettelek volna meglepni, hogy kiegészítsd híres receptgyűjteményed. Talán beválna ez a módszer és mentesülnék a fejmosástól, nem úgy mint szegény Dodó. Vagy nem?
.
a könnyebb olvashatóság kedvéért a recept eredeti szövege:
Kuglóf:
15 dkg vaj, 15 dkg
cukor, 4 egész tojást
habosra keverünk, 6 kan
tejjel 30 dkg lisztet
lassan belekeverni
2 dkg élesztőt.


3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jóó!

james 36 írta...

Köszi, amennyiben sokaknak hasonló a véleménye akkor azt is meg kell mondanom, hogy a siker közös. Kérésem is lenne, hogy kotorásszanak Ők is a fiókok rejtekén, dobozok alján, és a padláson a kacatok között, hátha kincsre lelnek.

Jackdaw írta...

Jópofa. Mindjárt megkérem az Erzsit hogy dobjon össze egy bérlet-kuglófot... Van itthon BKSZ-es elég:)