2011. szeptember 9., péntek

Kossuthman



A III. Reformkori Napra készülődő Kossuth Társaság meghívójának lapján szereplő programajánlatok tanulmányozása után, átolvastam régebbi feljegyzéseimet is, melyek közül egy  érdekes újsághír került elő a gépem memória tárából. Valamikor a Vasárnapi Újság egy régi példányát olvasgatva bukkantam rá Kossuth Lajos nevével kapcsolatban. Kuriózumnak találtam a tudósítás témáját és ezért megjelöltem egy könyvjelzővel. Most abban a reményben idézem az aprócska hírt, hogy talán vannak, akik számára újdonságként hat ez a régi rövidke írás. 

Vasárnapi Újság 1876. 1. szám.
—  Kossuth Lajos neve Észak - Amerikában még most is nagy varázszsal bir.
Gyurkovits Károly hazánkfia, ki San - Franciskóból érdekes levelet küldött az
”Ellenőr „-nek, abban többek között így ir:
„A magyart az amerikai szereti, csakhogy nem  Hungárián, ha nem Kossuthman név alatt van tudomása  rólunk. Kossuthot európai Washingtonnak tekintik, tiszteletére minden városban van Kossuth-Street, vagy Kossuth-Avenue, és még a durva irlandi is kezet szorított velem, ha azt mondanám, hogy Kossuthman vagyok”.

1 megjegyzés:

Zettvel írta...

Szia james!
1. A "Kossuthman" dologgal bevallom, én sem találkoztam...
2. Jónak néz ki a blogátalakításod, mondjuk egy darabig asszem nem lesz könnyű megszoknom...de folyamatosan ismerkedek a jelentős rekonstrukciós folyamaton átesett blogoddal!